Grote Prijs van Quebec en Tour-rijder Robert Gesink in beeld gebracht…

YESS!! We mochten weer een hele speciale trip van TUI vast leggen dit keer en niet zomaar één. Nee, dit keer geen kou, sneeuw, bergen en Schnitzels…. nee niks van dit alles. Paella, de nauwe straatjes, de brandende Spaanse zon en relaxte sfeer van deze reis in de Spaanse Costa Brava komen aan bod. Tijdens deze reis neemt Robert je mee met een van zijn tochten.

Afgelopen week mochten wij in opdracht van TUI, de unieke wielerreis Gerona vastleggen in de Spaanse Casta Brava en dat hebben we geweten. De reis begon op 7 Juni zoals gewoonlijk vroeg in de ochtend (4:00). Eenmaal op Schiphol stonden we met onze complete bepakking (8 koffers + handbagage) ondanks de drukte binnen no time achter de douane.
Transavia bracht ons in een geruisloze vlucht binnen 2 uur op plaats van bestemming en via een door TUI geregelde huurauto was het relaxt rijden naar onze eindbestemming Gerona.

We hadden een schitterend appartement te midden van Gerona en pal tegenover het hotel van alle gasten die later die middag vanuit Rotterdam zouden aankomen. Hier zouden dan ook onze opnames starten.
De aankomst van de gasten, de meeting in “The Service Course” werden achter elkaar doorgedraaid.
The Service Course is een wielershop in het hogere klassement, daar waar alles maatwerk is en de gehele shop een warm welkom uitademt was het een prachtige film locatie.
Hierna sloten wij aan in het restaurant “Arròs i Peix” waar ons de lokale specialiteiten werden voorgezet. Van Paella tot inktvis, alles kwam aan de orde en smaakte overheerlijk. Hierna eindigde onze eerste dag.

Dag 2

We starte de dag met een overheerlijk ontbijt en in de straat arriveerde de Piaggo Ape die Robert geheel door hem en zijn vrouw Daisy is gerenoveerd. Robert en zijn vrouw hebben de passie voor de “The Broomwagon” in het leven geroepen en staan bij de meest grootschalige evenementen met dit prachtige wagentje met zijn eigen koffie en de passie van Daisy voor het zetten van deze overheerlijke koffie “tourde” we verder met het gehele gezelschap die dag. Want we zouden vandaag de complete toch vastleggen.

(Pic : Insta)

Na de shoot met de Broomwagon was de complete groep al vertrokken en begonnen aan de klim. Wij hadden behoorlijke moeite om de snelheid van manoeuvreren in deze smalle en vaak enorme drukke straatjes en steegjes bij deze groep te komen. Eenmaal na enkele kilometers achterstand konden we vanuit de achterklep de opnames maken die we op het oog hadden. Na enkele uren rijden, strandden we met de groep bij het meer van Banyoles voor een overheerlijk broodje en drinken.
Na het eten deelde de groep zich in tweeën waarbij Robert ook afhaakte omdat hij een rustdag had.
De “Racarcorba” werd behoorlijk in de beentjes gevoelt en al rijdende naar boven met onze Seat hadden we al gauw de blauwe TUI tour shirtjes in het vizier. Het was afzien en pittig, maar door alle renners werd de 998 M hoge piek bereikt.
Een schitterend uitzicht op Gerona was de beloning en na enkele minuten van rust en opnames zette de ploeg de afdaling in.

De dag werd afgesloten met enkele uren rust en een overweldigende diner in de achtertuin van Daisy en Robert midden in het knusse centrum van Gerano. Hier schuilt een prachtig huis waarbij de drukte achter de grote stadsmuren blijft en zeker op ons team een aardige indruk heeft gemaakt.

Dag 3

Deze dag stond in het teken van een rondleiding in de stad van Gerona, waarbij wij de smalle steegjes, de nieuwbouw maar ook de opname locatie van “The Games of Thrones” in beeld brachten. Een bijzondere ervaring, want je komt hier net even meer details te weten dan met een reguliere wandeling. Het weer was zeer gunstig met een prachtige zon, waardoor wij de gewenste effecten konden draaien.
Na de tocht namen we plaats in het knusse tentje “La Frabrica” waarbij de even op adem konden komen onder het genot van een verse Jus. Een sfeervol tentje met een typisch Spaans karakter. Al moet ik zetten dat alle winkels er in deze regio er erg netjes en verzorgd uit zien. Hier eindigen dan ook onze draaidagen en waren wij diep onder de indruk van deze reis. Ik kan me voorstellen dat een echte wielerfanaat hier echt zijn hart kan ophalen. Gerona zorgt ervoor dat je direct word ondergedompeld in een rustgevende en sportieve sfeer.

Bekijk hier het aanbod van TUI-Sports — > https://www.tui.nl/sports/

Wij danken TUI voor deze schitterende opdracht en wij gaan de komende dagen snel aan de slag met de edit.
Begin juli trappen we af met een filmreis naar Châtel Frankrijk, we hebben we weer zin in …

Onze gear voor deze reis :